Methodological strategies of the teachers, in coherence with the dialogist pedagogical model of the Divino Niño Jesús Educational Institution of Cumbal, Nariño
Estrategias metodológicas de los maestros en coherencia con el modelo pedagógico dialogante de la Institución Educativa Divino Niño Jesús de Cumbal, Nariño;
Estratégias metodológicas dos professores, em coerência com o modelo pedagógico dialogista da Instituição de Ensino Divino Niño Jesús de Cumbal, Nariño
Autor
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
modelo pedagógicomodelo dialogante
autoestructurante
heteroestructure
interesctructurante
modelo pedagógico
modelo dialogista
autoestruturante
hetero-estruturante
interestruturante
pedagogical model
dialogist model
self-structuring
heterostructuring
inter-structuring
Colecciones
- Revista Criterios [230]
Descripción
This article presents the most significant findings of the research entitled: Methodological strategies used by teachers about the dialogist pedagogical model of the Divino Niño Jesús Educational Institution of the municipality of Cumbal, based on the qualitative paradigm with a hermeneutic approach and descriptive type of research, to seek answers to the research problem question: What is the coherence between the dialogist pedagogical model and the methodological strategies used by the teachers of the Divino Niño Jesús Educational Institution, seat 1 of the municipality of Cumbal, Nariño? The following techniques were used to collect the information: documentary analysis, semi-structured interviews with teachers, and direct observation. Based on the results, it was determined that the teachers of the institution know the theoretical aspects of the dialogic model and, with it, the methodological strategies; but, in practice, they are still far from responding to the characteristics of this model, since they use methodological strategies framed in the hetero-structuring approach.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
ANÁLISIS DE LAS DIFERENCIAS Y SEMEJANZAS ENTRE EL MODELO CONTABLE COLOMBIANO Y EL MODELO NIIF PARA PYMES AÑO 2015
Figueroa Leon Alejandra Magaly; Gonzalez Muriel Samuel David; Jurado Matabajoy Clara Elisa (2015)Actualmente la contabilidad en las empresas que desarrollan su objeto social en el territorio nacional, se rige por las normas de contabilidad generalmente aceptadas, contenidas en el Decreto 2649 de 1993. Pero el Gobierno ... -
Economic balance point and cost benefit of two productive tarragon models
Chica Salgado, Carlos Alberto; Peláez Carmona, Luisa Fernanda -
Rights approach in the implementation of the Integral Health Care Model, Cumbal, Nariño, Colombia
Álvarez Rivera, Deysy Yohana; Santacruz Estupiñan, José Luis; Medina Sarasty, Jhonny Alexander
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021
Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por