The pedagogical practices of the Chemistry faculty and their relationship with the academic performance of undergraduate students in Natural Sciences and Environmental Education at the Universidad Popular del Cesar
Las prácticas pedagógicas del profesorado de Química y su relación con el desempeño académico de los estudiantes de licenciatura en Ciencias Naturales y Educación Ambiental en la Universidad Popular del Cesar;
As práticas pedagógicas dos professores de Química e sua relação com o desempenho acadêmico dos alunos de graduação em Ciências Naturais e Educação Ambiental da Universidade Popular del Cesar
Autor
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
prácticas pedagógicasdesempeño académico
enseñanza
aprendizaje
evaluación
praxis pedagógica
práticas pedagógicas
desempenho acadêmico
ensino
aprendizagem
avaliação
práxis pedagógicas
pedagogical practices
academic performance
teaching
learning
evaluation
pedagogical praxis
Colecciones
- Revista Criterios [230]
Descripción
The present work seeks to understand the relationship between the pedagogical practices of Chemistry teachers and the academic performance of the Bachelor’s Degree in Natural Sciences and Environmental Education students at the Universidad Popular del Cesar. The research was located in the interpretative paradigm, with a phenomenological approach, developed from the natural attitude; Epoche - eidetic reduction; Epoche - transcendental reduction; Constitution (a process that allows manifestation and signification). The work unit was formed by three students and two teachers, and an in-depth interview was used as an instrument. The results indicate that the pedagogical practices for student performance do not sufficiently encourage independent work, negatively affecting the participation and enthusiasm of students to interact in a face-to-face class. It was concluded that teachers must transcend the contents and go towards the construction of knowledge in the search for meaningful learning for the student.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
CAMINOS Y DESAFÍOS EN LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA Y PEDAGÓGICA TEMÁTICAS Y PROBLEMÁTICAS RECURRENTES EN LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA Y PEDAGÓGICA DEL MUNICIPIO DE PASTO DURANTE LOS AÑOS 2005 - 2011. AÑO 2013.
Guzmán Castillo, Eliana Mayerly; Sánchez Bacca, Sara María (2013)La presente investigación permitió reconocer la importancia de indagar las principales temáticas y problemáticas abordadas en las investigaciones realizadas por docentes y estudiantes de las facultades de educación en sus ... -
The integrated task as a pedagogical strategy to demonstrate meaningful learning
Usamag-Chingal, Jonathan Albeiro -
The story as a fun and educational strategy to strengthen the lectoscriptor process in first graduate students
Realpe-Ordoñez, Noralba; Bejarano-Chamorro, Jessica Andrea
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021
Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por