Perception of customer service in the laundry area at the Military School of Cadets “General José María Córdova”
Percepción del servicio al cliente en el área de Lavandería en la Escuela Militar de Cadetes “General José María Córdova”;
Percepção do serviço ao cliente na área de lavanderia na Escola Militar de Cadetes “General José María Córdova”
Autor
Moreno Garavito, Javier Arvey
Valencia Peñaloza, Cristian Camilo
Correa Malagón, Claudia Marcela
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
Customer serviceCustomer satisfaction
laundry
conformity
quality
Servicio al cliente
satisfacción del cliente
lavandería
conformidad
calidad
Serviço ao Cliente
satisfação do cliente
lavanderia
conformidade
qualidade
Colecciones
- Revista UNIMAR [519]
Descripción
Perception of customer service in the laundry area at the Military School of Cadets “General José María Córdova”Based on a descriptive-exploratory approach, this article aims to identify the conformity and evaluate the quality of the laundry service provided at the Military School of Cadets (Esmic) through field research. Initially, the flaws presented in the service were determined, based on the concept of customer service and the perceptions of the selected sample; then an analysis of the results obtained in the survey was carried out to identify the fields of action for the optimization of the laundry service. The research showed that the general perception is acceptable and that the users are satisfied with the service, however, it should be tending to improve, since the degree of efficiency of the service is directly related to compliance and satisfaction, aspects that the Institution must have constantly monitored to ensure a reliable and well-positioned image among users.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Customer service and its current problems: investigative trends
Duque Fierro, Gloria Astrid; Saldarriaga Castrillón, Juliana Fernanda; Bohorquez Ordoñez, Estefany -
Customer service plan for a company in Pasto, Colombia
Nacaza-Enriquez, Andrés Mauricio -
EVALUACIÓN DEL PROGRAMA DE FIDELIZACIÓN DE CLIENTES BAJO EL SISTEMA DE PUNTOS DEL SUPERMERCADO ABRAHAM DELGADO EN LA CIUDAD DE SAN JUAN DE PASTO. AÑO 2016.
Portilla Zambrano, Juan José; Salas Yela, Andrés Esteban; Sarralde Melo, Carlos Andrés (2016)EVALUACIÓN DE PROGRAMAS, FIDELIZACIÓN DE CLIENTES, FACTORES CRÍTICOS. El supermercado Abraham Delgado cuenta con más 67 años brindando un servicio de buena calidad a los nariñenses. Es clave hablar de marketing relacional, ...
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021

Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por