Emergent reading and writing in children through the story
La lectura y escritura emergente en niños y niñas a través del cuento;
Leitura e escrita emergente em meninos e meninas através da história
Autor
Larraniaga López, Martha Lucía
Bejarano Chamorro, Jessica Andrea
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
lectura emergenteescritura emergente
habilidades
conocimiento
cuentos
leitura emergente
escrita emergente
habilidades
conhecimento
histórias
emerging reading
emerging writing
knowledge
skills
stories
Colecciones
- Revista Criterios [230]
Descripción
The article, a result of research, was carried out under the academic support of the analysis of emerging reading and writing skills and knowledge in children aged 5 and 6, through children’s reading. The research was developed because, despite the existence of ministerial pedagogical guidelines about the process of developing communication skills in the transition grade, the Basic Learning Rights of the transition grade and guidelines to promote emerging reading and writing in the grade of transition, that clearly establish the different achievements that characterize an optimal development of early literacy and learning indicators that allow evaluating the degree to which they should be achieved by children, there are still obstacles in the institution, on the part of teachers, to get the boy and girl to reach these goals because they see this achievement as unattainable due to the age of the child, which is why this research draws the borders and concludes that boys and girls are prepared to phonetic, grammatical and sociolinguistic constructions for reading.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Pedagogical practices and trends emerging in mediated education
Galvis, Gladys; Rodríguez, Mercedes; Ibarra, María Ceci; Ospina Castaño, Jesús Holmes -
CONSTRUCCIÓN DE UN PLAN EMERGENTE PARA MEJORAR LA COMPRENSIÓN LECTORA DE TEXTOS EN LA ASIGNATURA DE QUÍMICA
Villota Ojeda, Pedro César. (2012)La lectura es el medio por excelencia para la asquisición de saberes en el aula y la enseñanza de la comprensión lectora como medio privilegiado de aprendizaje ha sido y sigue siendo un relevante desafío para la educación, ... -
SISTEMA DE CREENCIAS EMERGENTE EN TORNO AL EROTISMO EN DOS PAREJAS DE ADULTOS MAYORES EN LA CIUDAD DE PASTO
Arturo España, Maria Margarita, (2007)
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021
Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por