Comparative analysis between Gender and Score of Saber Test in students of 11th Grade
Análisis comparativo entre Género y Puntaje de la Prueba Saber en estudiantes de Grado 11;
Análise comparativa entre Gênero e Pontuação da Prova Saber em estudantes de Grau 11
Materias
Comparative evaluationcomparative research
quantitative analysis
causal analysis
Evaluación comparativa
investigación comparativa
análisis cuantitativo
análisis causal
Avaliação comparativa
pesquisa comparativa
análise quantitativa
análise causal
Colecciones
- Revista UNIMAR [519]
Descripción
A research study was carried out related to the scores obtained by the eleventh grade students of the General Santander Educational Institution of the Soacha, Cundinamarca municipality, comparing the results obtained in the morning and afternoon sessions. From the statistical analysis of the data applying the ANOVA, it was observed that the p-value of the test is equal to 0.622 for Critical reading, 0.062 for Mathematics, 0.625 for Social sciences, 0.513 for Natural sciences and 0.930 for English. Because these values are higher than α = 0.05, hypothesis Ha is rejected, which means that there are no significant differences between the averages for the variable Male and female gender in the morning and afternoon sessions. In turn, the results showed that the highest scores in each of the tests were better for men than for women.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
COMPARATIVA ENTRE METODOLOGÍAS DE MINERÍA DE DATOS PARA LA CREACIÓN DE REPOSITORIOS DE DATOS PARA PRODUCTOS MODIS 2016.
Cuaical Arciniegas, David; Benavides Fajardo, Miguel (2016)La investigación pretendía comparar dos de las metodologías de minería de datos más utilizadas CRISP DM y SEMMA para la construcción de repositorios con productos MODIS. Se partió del siguiente problema: ¿Cómo analizar de ... -
Comparative between CRISP-DM and SEMMA for data cleaning of MODIS products in a study of land use and land cover change
Palacios H.J.G.; Pantoja G.A.H.; Navarro A.A.M.; Puetaman I.M.A.; Toledo R.A.J. (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2016)The studies about land use and land cover change allows through vegetation indices, determine if a field in terms of coverage is better or worse. However the validity and reliability of the study depends on the quality of ... -
COMPARATIVA ENTRE LAS METODOLOGIAS DE MINERÍA DE DATOS CRISP-DM Y SEMMA PARA ESTUDIOS DE COBERTURA Y USO DEL SUELO CON PRODUCTOS MODIS AÑO 2015
Herman Jair Gómez Palacios (2015)La investigación pretendía identificar similitudes y diferencias entre las metodologías de minería de datos CRISP-DM y SEMMA para la construcción de repositorios de productos MODIS para estudios de cambio en la cobertura ...
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021

Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por