ENTRENAMIENTO DE LA MEMORIA COMO ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA FORTALECER LA COMPRENSIÓN LECTORA A NIVEL LITERAL EN LOS ESTUDIANTES DEL GRADO SEGUNDO DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA LICEO GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ DE LA CIUDAD DE VALLEDUPAR
Fecha
2022-08-06Autor
Mojica Quiroz Rosa Angelica, Navarro Orozco Sandy Paola, Vásquez Camargo Martha Inés
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Reading comprehension is one of the most important elements of the teaching process because in addition to transversalizing all areas of knowledge, it influences the performance that the student can achieve in the family, school, and social context. In this way, teaching strategies are required that awaken interest and pleasure in reading with the purpose of strengthening reading competence. This fact has been the guiding thread of this research, which is developed with second grade students. Reading is the skill that will help them communicate and gives them the opportunity to perform socially and culturally individually and collectively, allowing them to carry out spontaneous and effective actions that enrich their written production, vocabulary, and analytical and critical thinking.
Colecciones
Descripción
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021
Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por