Mostrar el registro sencillo del ítem
ENTRENAMIENTO DE LA MEMORIA COMO ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA FORTALECER LA COMPRENSIÓN LECTORA A NIVEL LITERAL EN LOS ESTUDIANTES DEL GRADO SEGUNDO DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA LICEO GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ DE LA CIUDAD DE VALLEDUPAR
dc.contributor.author | Mojica Quiroz Rosa Angelica, Navarro Orozco Sandy Paola, Vásquez Camargo Martha Inés | |
dc.coverage.spatial | Valledupar-Cesar | |
dc.date.accessioned | 2024-02-01T01:09:35Z | |
dc.date.available | 2024-02-01T01:09:35Z | |
dc.date.issued | 2022-08-06 | |
dc.date.submitted | 2024-01-20 | |
dc.identifier.citation | APA | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14112/28105 | |
dc.description.abstract | Reading comprehension is one of the most important elements of the teaching process because in addition to transversalizing all areas of knowledge, it influences the performance that the student can achieve in the family, school, and social context. In this way, teaching strategies are required that awaken interest and pleasure in reading with the purpose of strengthening reading competence. This fact has been the guiding thread of this research, which is developed with second grade students. Reading is the skill that will help them communicate and gives them the opportunity to perform socially and culturally individually and collectively, allowing them to carry out spontaneous and effective actions that enrich their written production, vocabulary, and analytical and critical thinking. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | ENTRENAMIENTO DE LA MEMORIA COMO ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA FORTALECER LA COMPRENSIÓN LECTORA A NIVEL LITERAL EN LOS ESTUDIANTES DEL GRADO SEGUNDO DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA LICEO GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ DE LA CIUDAD DE VALLEDUPAR | es_ES |
dc.title.alternative | MEMORY TRAINING AS A TEACHING STRATEGY TO STRENGTHEN READING COMPREHENSION AT A LITERAL LEVEL IN SECOND GRADE STUDENTS OF THE LICEO GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ EDUCATIONAL INSTITUTION IN THE CITY OF VALLEDUPAR | es_ES |
dcterms.bibliographicCitation | Alvarado, L., y Garcia, M. (2008, Diciembre). Características más relevantes del paradigma socio-crítico: su aplicación en investigaciones de educación ambiental y de enseñanza de las ciencias realizadas en el Doctorado de Educación del Instituto Pedagógico de Caracas . Retrieved from Revista Universitaria de Investigación, vol. 9, núm. 2: https://www.redalyc.org/pdf/410/41011837011.pdf Arreola, E., y Coronado, J. M. (2021). El diseño de la instrucción para la comprensión lectora en Educación Primaria: un estudio de caso. Retrieved from Revista Educación : https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44064134023 Baute, N. (2021). Solo dos municipios del Cesar superaron el promedio nacional del Icfes. Retrieved from El pilón : https://elpilon.com.co/solo-dos-municipios-del-cesar-superaron-promedio-nacional-del-icfes/ Benavidez, C., y Tovar, N. (2017). Estrategias Didácticas para Fortalecer la Enseñanza de la Comprensión Lectora en los Estudiantes del Grado Tercero de la Escuela Normal Superior de Pasto. Retrieved from https://repository.usta.edu.co/bitstream/handle/11634/9533/BenavidesCristian2017.pdf?sequence=1yisAllowed=y Bonilla, y Rodríguez. (n.d.). Instrumento. Diario de campo - Metodologías de Investigación. Retrieved from http://redacciontextoscientificos.weebly.com/instrumento-diario-de-campo.html Briones, G. (2002). In Metodología de la investigación cuantitativa en las ciencias sociales. Brito, N., y Sánchez, J. (2015). Desarrollo de competencias comunicativas mediante la lectura crítica, escritura creativa y expresión oral. Universidad de la Costa. | es_ES |
datacite.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | es_ES |
oaire.resourcetype | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | es_ES |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_71e4c1898caa6e32 | es_ES |
dc.audience | Público general | es_ES |
dc.date.embargoEnd | Manual | es_ES |
dc.identifier.instname | Universidad Mariana | es_ES |
dc.identifier.reponame | Repositorio Clara de Asís | es_ES |
dc.publisher.place | Pasto - Nariño | es_ES |
dc.relation.citationEdition | 85 páginas | es_ES |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.cc | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.keywords | MEMORIA, ESTRATEGIA, ENTRENAMIENT, DIDACTICA ,COMPRENSIÓN LECTORA. | es_ES |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_ES |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/submittedVersion | es_ES |
dc.type.spa | Tesis | es_ES |