Pedagogical attention strategies in students with visual impairment
Pedagogical attention strategies in students with visual impairment;
Estratégias pedagógicas de atenção em alunos com deficiência visual
Autor
Rodríguez Noriega, Arnoldo Rafael
González Roys, Gustavo Adolfo
Martínez Arredondo, Leonardo Enrique
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
pedagogical attention strategiesvisual disabilities
educational inclusion
pedagogical attention strategies
visual disabilities
educational inclusion
estratégias pedagógicas de atenção
inclusão educacional
deficiência visual
Colecciones
- Revista UNIMAR [519]
Descripción
The objective of this research was to understand the importance of pedagogical attention strategies in the classroom, for students with visual disabilities in the context of educational inclusion at the Universidad Popular del Cesar, Sabanas campus, Valledupar municipality. It was based on various authors and was developed under the qualitative approach in the phenomenological method. A documentary review and interviews were carried out with two students with visual disabilities and two teachers of the institution, where the important effort of the latter was evidenced when considering all their students in the pedagogical practice, including those with visual disabilities. It is concluded that there is a need to train teaching staff to work competently to achieve more important achievements in terms of educational inclusion and pedagogy of inclusion related to disability.Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Educational inclusion for students with hearing and visual disabilities in the university context
De la Cruz-Pantoja, Diego Mauricio; Guerrero Samudio, Javier Ernesto -
Las auto-representaciones de la discapacidad visual por parte de las personas que asisten a la Fundación Santa Lucía – Atención Integral para la Discapacidad Visual en la ciudad de Pasto - Colombia, año 2023
Mafla Chamorro, Valeria; Vallejo Paz, Daniela Stefania (Comunicación SocialPasto - Nariño, 2022-11-25)El presente trabajo de investigación expone el impacto de las auto-representaciones en los procesos comunicativos establecidos por parte de las personas que asisten a la Fundación Santa Lucía – Atención Integral para la ... -
LOS RECURSOS DIDÁCTICOS VISUALES EN EL APRENDIZAJE DE LENGUA CASTELLANA DEL GRADO TERCERO DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA DEL CENTRO EDUCATIVO BRAZO SECO DE EL CHARCO-NARIÑO. AÑO 2012.
Arboleda Vallecilla, Zandra; Arboleda Bonilla, Lady Ximena; Hurtado Solis, Sandra Milena; Obando Viafara, María Eugenia (2014)RECURSOS, DIDÁCTICOS VISUALES, APRENDIZAJE, LENGUA CASTELLANA. La niñez se caracterizan por trabajar con interés cuando algo le llama la atención y generalmente está relacionado con imágenes llamativas, por esto es necesario ...
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021

Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por