Soft skills from the context of the Fourth Industrial Revolution in Psychology Practitioners
Habilidades blandas desde el contexto de la Cuarta Revolución Industrial en Practicantes de Psicología;
Competências transversais no contexto da Quarta Revolução Industrial em Praticantes da Psicologia
Autor
Salamanca Vargas, Mary Isabel
González, Egle María
Martínez Trujillo, Nerys Esther
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemMaterias
habilidades blandascuarta revolución industrial
practicantes
psicología
competências transversais
quarta revolução industrial
profissionais
psicologia
soft skills
fourth industrial revolution
practitioners
psychology
Colecciones
- Revista Criterios [230]
Descripción
The objective of this research was to understand the importance of soft skills from the context of the Fourth Industrial Revolution in the Psychology Interns of the Universidad Popular del Cesar. Understanding that soft skills are associated with personality traits, therefore, the professional of this era must have socioemotional competencies that do not focus on the set of knowledge, but include skills that are acquired through learning, practice and experience. In this sense, the study consisted of three stages: descriptive, structural and analysis of the information. The discussion of the results revolved around those relevant aspects coming from the interpretation of the data obtained through the in-depth interview conducted with four members of the Psychology program who participate in the professional practices, which allowed the researcher to know their opinions regarding the categories addressed. It was concluded that the interns know the soft skills and their importance on their future as Psychology professionals in the current labor market, marked by technology, virtuality and the immediacy of both production and useÍtems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
LA EVALUACION EN LA ESPECIALIDAD DE DIBUJO INDUSTRIAL EN EL GRADO 9 DEL INSTITUTO TECNICO INDUSTRIAL ANTONIO JOSE CAMACHO DE CALI
Cabezas Humberto, Castrillon Elsy (1998) -
ESTUDIO DE LOS FACTORES DE RIESGOS FÍSICOS Y SUS CONSECUENCIAS EN LOS ESTUDIANTES DE UNDÉCIMO GRADO QUE RECIBEN FORMACIÓN VOCACIONAL EN LOS TALLERES DE MECÁNICA AUTOMOTRIZ, MECÁNICA INDUSTRIAL, INDUSTRIA DE LA MADERA E INFORMÁTICA DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA MUNICIPAL TÉCNICO INDUSTRIAL (ITSIM) DE LA JORNADA DE LA TARDE. AÑO 2006.
Chamorro Torres, Yenny Mabelly; Lara Ibarra, Bibiana Alcira; Quiñones Cabezas, Lajas Viviana. (2006)RIESGOS PROFESIONALES, ENSEÑANZA VOCACIONAL, SALUD OCUPACIONAL. Realizar una investigación relacionada con el factor de riesgo físico en los talleres de formación vocacional de la Institución Educativa Municipal Técnico ...
UNIVERSIDAD MARIANA
- Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
- (057) + 7244460 - Cel 3127306850
- informacion@umariana.edu.co
- NIT: 800092198-5
- Código SNIES: 1720
- Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL
PROGRAMAS DE ESTUDIO
Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co
CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021
Copyright Universidad Mariana
Tecnología implementada por