• Inicio
  • Comunidades
    • español
    • English
    • Guía de ingreso de datos
    • política de creación y funcionamiento del repositorio

Repositorio Institucional

View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas Editorial Unimar
  • Científicas
  • Revista UNIMAR
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas Editorial Unimar
  • Científicas
  • Revista UNIMAR
  • View Item

Instruments and systems for evaluation of performance, susceptible to apply in logical mathematical thinking, to children of the preschool level

Instrumentos y sistemas para evaluación de desempeño, susceptibles de aplicar en pensamiento lógico matemático a niños del nivel preescolar;
Instrumentos e sistemas para avaliação de desempenho, suscetíveis de aplicar no pensamento matemático lógico, a crianças do nível pré-escolar

Thumbnail
Author
Velasco Guerrero, María Mercedes
Metadata
Show full item record
Subjects
Competencies
Evaluation instrument
Mathematical logic
Measurement
Early childhood
Transition
Competencias
Instrumento de evaluación
Lógica matemática
Medición
Primera infancia
Transición
Competências
Instrumento de avaliação
Lógica matemática
Medição
Primeira infância
Transição
Resource url
https://revistas.umariana.edu.co/index.php/unimar/article/view/1919
Collections
  • Revista UNIMAR [519]
Description
Given the difficulty of quantifying and comparing the cognitive performance of transitional infants, it was necessary to design assessment instruments, which could be validated statistically and could serve as an analysis tool to implement strategies and didactic focused on leveling the knowledge of children in early childhood. For this reason, and with a particular interest in measuring children’s performance in mathematical logical thinking skills, it was necessary to review and summarize national and international information related to international assessment systems, researches in child assessment, validation of tools for evaluation, and didactic and mathematics learning in preschool.This review of information indicated a generalized qualitative assessment of the performance of transitional children, and a null quantitative assessment, which would make it possible to measure and compare individually and in groups the results obtained over time. The review also explained pertinent elements and didactics in the construction of contexts, which serve as an input to write items that respond in a targeted manner to transitional children.


    UNIVERSIDAD MARIANA

    • Calle 18 No. 34-104 Pasto (N)
    • (057) + 7244460 - Cel 3127306850
    • informacion@umariana.edu.co
    • NIT: 800092198-5
    • Código SNIES: 1720
    • Res. 1362 del 3 de febrero de 1983

    NORMATIVIDAD INSTITUCIONAL

    • Estatuto General
    • Reglamento General
    • Reglamento Educadores profesionales
    • Reglamento de Educados
    • Reglamento de Trabajo
    • PDI 2021 - 2028

    PROGRAMAS DE ESTUDIO

    • Programas de Pregrado
    • Especializaciones
    • Maestrías
    • Doctorados
    • Educación Virtual
    • Programas Técnicos y Tecnológicos

    PROGRAMAS DE FACULTAD

    • Ingeniería
    • Ciencias de la salud
    • Humanidades y Ciencias Sociales
    • Ciencias Contables, Económicas y Adm.
    • Educación

    Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electronico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co


    CONVOCATORIASINSCRIPCIÓN DE HOJAS DE VIDAGESTIÓN DEL TALENTO HUMANO


    POLÍTICA DE PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALESCONDICIONES DE USO U TÉRMINOS LEGALESRÉGIMEN TRIBUTARIO ESPECIAL 2021


    Copyright Universidad Mariana

    Tecnología implementada por

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_tipoTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_tipoTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad Mariana
    • Calle 18 No. 34 - 104 Pasto (N)
    • (602) + 7244460 - Cel. 3127306850
    • informacion@umariana.edu.co
    • NIT: 800092198-5
    • Código SNIES: 1720
    • Res. 1362 del 3 de febrero de 1983
    Normatividad institucional
    • Estatuto General
    • Reglamento General
    • Reglamento Educadores Profesionales
    • Reglamento de Educandos
    • Reglamento de Trabajo
    • PDI 2021 - 2028
    Programas de estudio
    • Programas Profesionales
    • Especializaciones
    • Maestrías
    • Doctorados
    • Educación Virtual
    • Programas Técnicos y Tecnológicos
    Programas por facultades
    • Ingeniería
    • Ciencias de la Salud
    • Humanidades y Ciencias Sociales
    • Ciencias Contables, Económicas y Administrativas
    • Educación

    Para la recepción de notificaciones judiciales se encuentra habilitada la cuenta de correo electrónico notificacionesjudiciales@umariana.edu.co

    • Trabaje con nosotros
    • Inscripción de Hojas de Vida
    • Gestión del Talento Humano
    • Política de Protección de Datos Personales
    • Condiciones de uso y términos legales
    • Régimen Tributario Especial 2022
    Universidad Mariana

    Copyright © 2023
    Universidad Mariana

    Acuerdo 015 del 18 de mayo de 2011
    Un espacio 100% libre de humo de cigarrillo

    Tecnología implementada por